Informacje korporacyjne
Raporty roczne
Raport Roczny Grupy Generali
- Zintegrowany Raport Roczny i skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Generali 2017 (PDF)
- Zintegrowany Raport Roczny Grupy Generali 2018 (PDF)
- Zintegrowany Raport Roczny Grupy Generali 2019 (PDF)
- Zintegrowany Raport Roczny Grupy Generali 2020 (PDF)
- Zintegrowany Raport Roczny Grupy Generali 2021 (PDF)
Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej
Zgodnie z regulacjami Wypłacalność II, zakłady ubezpieczeń i reasekuracji są przedmiotem szerszego przeglądu spełnienia przez nie wymogów wypłacalności, których celem jest prezentacja sytuacji finansowej zakładu, profilu jego działalności oraz strategii zarządzania ryzykiem. Jednym z dokumentów który powinien być opracowany co roku jest "Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej", które dla Generali T.U. S.A. i Generali Życie T.U. S.A. udostępnione zostało poniżej:
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2023 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2023 (PDF)
- Sprawozdanie z badania sprawozdania na temat wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2023 (PDF)
- Sprawozdanie z badania sprawozdania na temat wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2023 (PDF)
- Dane statystyczne dotyczące postępowań pozasadowych - Generali TU SA za rok 2023 (PDF)
- Dane statystyczne dotyczące postępowań pozasadowych - Generali Życie TU SA za rok 2023 (PDF)
- Opinia biegłego rewidenta do Sprawozdania o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2022 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2022 (PDF)
- Opinia biegłego rewidenta do Sprawozdania o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2022 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2022 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2021 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2021 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2021 (opinia biegłego rewidenta) (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2021 (opinia biegłego rewidenta) (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2020 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2020 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2020 (opinia biegłego rewidenta) (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2020 (opinia biegłego rewidenta) (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2019 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2019 (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2019 (opinia biegłego rewidenta) (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2019 (opinia biegłego rewidenta) (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2018 z opinią biegłego rewidenta (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2018 z opinią biegłego rewidenta (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2017 z opinią biegłego rewidenta (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2017 z opinią biegłego rewidenta (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali T.U. S.A. 2016 z opinią biegłego rewidenta (PDF)
- Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej Generali Życie T.U. S.A. 2016 z opinią biegłego rewidenta (PDF)
- Dane statystyczne dotyczące postępowań pozasadowych - Generali TU SA za rok 2016 (PDF)
- Dane statystyczne dotyczące postępowań pozasadowych - Generali Życie TU SA za rok 2016 (PDF)
Pliki są w formacie Acrobat Reader (PDF) - w przypadku problemów z otwarciem zalecamy zainstalowanie najnowszej wersji wspomnianego oprogramowania ze strony Adobe.
Informujemy, że sprawozdania finansowe Generali Życie T.U. S.A. oraz Generali T.U. S.A. dotyczące poszczególnych lat obrotowych ujawnione są w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Kodeks postępowania
Na przestrzeni dziesięcioleci Grupa Generali ewoluowała od podmiotu działającego niemal wyłącznie w branży ubezpieczeń (która nadal stanowi podstawowy obszar jej działalności) do międzynarodowej grupy funkcjonującej w wielu sektorach. W tym okresie stała się ona jedną z największych organizacji na świecie.
Grupa Generali zajmuje czołową pozycję na globalnym rynku ubezpieczeniowym dzięki podstawowym wartościom, takim jak jakość, przejrzystość i rzetelność, na których od zawsze opiera swoją działalność.
Wszyscy pracownicy Grupy poprzez wspólną pracę przyczyniają się do poprawy jakości życia i poczucia bezpieczeństwa Klientów. Generali charakteryzuje podejście zorientowane na ludzi i budowanie wzajemnego zaufania na fundamencie jakości usług.
Grupa spełnia najwyższe międzynarodowe standardy jakości, dzięki czemu cieszy się reputacją i uznaniem na całym świecie.
Zakres obowiązywania
Niniejszy "Kodeks postępowania" określa podstawowe zasady obowiązujące pracowników Grupy Generali, w tym członków organów nadzorczych i zarządczych. Osoby trzecie (konsultanci, dostawcy, agenci itp.), którzy działają w imieniu Grupy, również powinni przestrzegać zasad określonych w Kodeksie.
Zasady Grupy
Uzupełnieniem Kodeksu jest zbiór przepisów zatytułowany "Zasady Grupy". Zasady te określają jedynie minimalne standardy postępowania, które spółki Grupy mogą wzbogacić o dodatkowe wytyczne.
Zgłaszanie obaw i zastrzeżeń
Wszyscy, którzy chcieliby zgłosić jakąkolwiek obawę lub zastrzeżenie dotyczące praktyk lub zachowań, które w dobrej wierze uważają, nawet potencjalnie, za niewłaściwe lub sprzeczne z przepisami prawa, Kodeksem Postępowania Grupy lub innymi wewnętrznymi regulacjami, mogą wybrać jedną z poniższych opcji:
- zgłosić za pośrednictwem adresu compliance@generali.pl
- skorzystać ze strony obsługiwanej przez zewnętrznego dostawcę - kliknij tutaj. Zgłoszenie możesz przesłać w języku polskim lub zadzwonić na infolinię, w której dokonasz zgłoszenia również w języku polskim.
W celu wykonania obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów Generali przyjęło wewnętrzną procedurę zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych.
Zgłoszeń wewnętrznych o naruszeniu prawa zgodnie z ww. ustawą można dokonywać za pośrednictwem narzędzia: https://generali.sygnalista.safeandtrust.eu.
Współpraca z dostawcami
Grupa Generali jest przekonana, że w warunkach coraz bardziej zglobalizowanej i zintegrowanej gospodarki tworzenie układu powiązań bazujących na długotrwałych i wzajemnie satysfakcjonujących relacjach z wykwalifikowanymi partnerami umownymi, którzy dostarczają Grupie wysokiej jakości produkty i usługi, jest strategicznym celem stanowiącym o sukcesie.
Większość dostawców Grupy oferuje usługi związane z przedmiotem jej działalności, natomiast znacznie mniejsza część świadczy różnorodne usługi wspierające działalność firmy (sprzątanie, serwis, transport itp.), a także dostarcza produkty.
Grupa preferuje dostawców krajowych, a w szczególności przedsiębiorstwa będące w stanie dostarczać towary i/lub usługi na terytorium całego kraju: w roku 2013 średnio 95,2% wydatków na zamówienia w siedmiu głównych krajach działalności Grupy zostało przeznaczonych na dostawców lokalnych, to znaczy firmy operujące w tym samym kraju, a w wielu przypadkach również w tym samym regionie lub mieście, w którym znajdują się biura spółek należących do Grupy.
Tego rodzaju polityka wywiera również pozytywny wpływ na socjalno-ekonomiczną tkankę społeczności, wśród których operują spółki należące do Grupy, ponieważ pozwala ona tworzyć nowe miejsca pracy i pobudzać wzrost gospodarczy.
Równocześnie wybór lokalnych dostawców zmniejsza wpływ aktywności gospodarczej spółki na środowisko naturalne. Jest to cel, który w niektórych przypadkach również wpływa na wybór dostawców spełniających kryteria ekologiczne, takie jak optymalizacja dostaw oraz korzystanie z ekologicznych pojazdów lub też oferuje możliwości zmniejszania emisji zanieczyszczeń związanych ze świadczonymi usługami.
Grupa Generali stara się współpracować z dostawcami i podmiotami zewnętrznymi, które podzielają filozofię i wartości Generali oraz które promują poszanowanie globalnego środowiska naturalnego, prawa człowieka i prawa pracownicze, bezpieczeństwo, jakość oraz wszystkie inne czynniki, które przyczyniają się do dobrobytu społeczeństwa.
Komunikacja z pionem zamówień Grupy
Wszyscy dostawcy, którzy chcieliby się bezpośrednio skontaktować z pionem zamówień Grupy, mogą wysłać do niego wiadomość e-mail dotyczącą:
- zapytań dotyczących kwalifikowania i oceny dostawców,
- zapytań dotyczących procedur zamówień,
- sugestii,
- wszelkiego rodzaju innych pytań dotyczących dostawców lub zamówień (to znaczy płatności, procesów, kontaktów itp.).
Adresy do korespondencji:
suppliersrelation@generali.com (wyłącznie w języku angielskim)
Zgłaszanie obaw i zastrzeżeń w zakresie praktyk i zachowań dotyczących zamówień
Wszyscy dostawcy, którzy chcieliby zgłosić jakąkolwiek obawę lub zastrzeżenie dotyczące praktyk lub zachowań dotyczących zamówień, a które w dobrej wierze uważają, nawet potencjalnie za niewłaściwe lub sprzeczne z przepisami prawa, Kodeksem Postępowania Grupy lub innymi wewnętrznymi regulacjami, mogą wybrać jedną z poniższych opcji:
- zgłosić za pośrednictwem adresu compliance@generali.pl
- skorzystać ze strony obsługiwanej przez zewnętrznego dostawcę - kliknij tutaj. Zgłoszenie możesz przesłać w języku polskim lub zadzwonić na infolinię, w której dokonasz zgłoszenia również w języku polskim.
Adres do korespondencji:
Ład korporacyjny
Generali T.U. S.A.
- Struktura Organizacyjna Generali T.U. SA. (PDF)
- Generali T.U. S.A. Ład Korporacyjny (PDF)
- Komunikat w sprawie zmiany Polityki rozpatrywania skarg i reklamacji stosowanej przez Generali T.U. S.A. (PDF)
- Kodeks dobrych praktyk Inwestorów instytucjonalnych (PDF)
- Generali T.U. ZLK. załącznik do uchwały RN (PDF)
- Komunikat w sprawie przyjęcia do stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Generali T.U. S.A. (PDF)
- GNL Ocena stosowania ZLK 2016 (PDF)
- Generali T.U. S.A. komunikat w sprawie przyjęcia do stosowania kolejnej zasady ładu korporacyjnego (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali T.U. S.A. zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w 2017r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali T.U. S.A. zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych 2018r. (PDF)
- Ocena stosowania Generali T.U. S.A. zasad ładu korporacyjnego instytucji nadzorowanych 2019r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali T.U. S.A. zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych 2020r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali TU SA Zasad ładu korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych w 2021r (PDF)
- Polityka rozpatrywania skarg i reklamacji stosowana przez Generali T.U. S.A. 01.08.2022r.. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali TU SA Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w roku 2022r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali T.U. S.A. zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych 2023r. (PDF)
- Generali T.U. S.A. komunikat w sprawie przyjęcia do stosowania kolejnej zasady ładu korporacyjnego 2024 r. (PDF)
Generali Życie T.U. S.A.
- Struktura Organizacyjna Generali Życie T.U. SA. (PDF)
- Ocena_stosowania_przez_Generali_zycie_TUSA_zasad_ladu_korporacyjnego_dla_instytucji_nadzorowanych_w_roku_2017 (2).pdf
- ocena_stosowania_przez_generali_zycie_tusa_zasad_ladu_korporacyjnego_dla_instytucji_nadzorowanych_w_2018 (2).pdf
- komunikat_w_sprawie_przyjecia_do_stosowania_zasad_ladu_korporacyjnego_przez_Generali_Zycie_TUSA (2).pdf
- Komunikat_w_sprawie_zmiany_Polityki_rozpatrywania_skarg_i_reklamacji_stosowanej_przez_Generali_Zycie_T_U_S_A_.pdf
- Generali_TU_Zycie_ZLK_zalacznik_do_uchwaly_RN_signed (2).pdf
- Generali_Zycie_T_U_S_A_komunikat_w_sprawie_przyjecia_do_stosowania_kolejnej_zasady_ladu_korporacyjnego (2).pdf
- Ocena stosowania przez Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w roku 2020.pdf
- Generali Życie TU S.A. Ład korporacyjny.pdf
- ocena_stosowania_generali_zycie_tusa_zasad_ladu_korp_instytucji_nadzorowanych_2019 (2).pdf
- GL_Ocena_stosowania_ZLK_2016 (2).pdf
- Sprawozdanie z realizacji polityki zaangażowania Generali Życie T.U. S.A. w 2020 roku.pdf
- kodeks_dobrych_praktyk_Inwestorow_instytucjonalnych (2).pdf
- Ocena stosowanie przez Generali Życie TU S.A. Zasad ładu korporacyjnego ....pdf
- Sprawozdanie z realizacji polityki zaangażowania Generali Życie T.U. S.A. 2021r. (PDF)
- Polityka Zaangażowania Generali Życie T.U. S.A. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali Życie TU SA Zasad ładu korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych w 2021r (PDF)
- Polityka rozpatrywania skarg i reklamacji stosowana przez Generali Życie T.U. S.A. 01.08.2022 (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali Życie TU SA Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w roku 2022r. (PDF)
- Sprawozdanie z realizacji polityki zaangażowania Generali Życie T.U. S.A. w 2022 roku (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali Życie T.U. S.A. zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych 2023 r. (PDF)
- Sprawozdanie z realizacji polityki zaangażowania Generali Życie T.U. S.A. w 2023 roku (PDF)
- Generali Życie T.U. S.A. komunikat w sprawie przyjęcia do stosowania kolejnej zasady ładu korporacyjnego 2024 r. (PDF)
Generali PTE S.A.
- Struktura organizacyjna Generali PTE (PDF)
- Zasady nadzoru właścicielskiego PTE (PDF)
- Generali PTE SA - Komunikat w sprawie przyjecia do stosowania kolejnych zasad ładu korporacyjnego (PDF)
- Komunikat w sprawie zmiany Polityki rozpatrywania skarg i reklamacji_stosowanej przez Generali PTE SA (PDF)
- Generali PTE TU SA Ład korporacyjny (PDF)
- Kodeks dobrych praktyk Inwestorow instytucjonalnych (PDF)
- Generali PTE SA komunikat w sprawie przyjecia do stosowania kolejnej zasady ładu korporacyjnego (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE SA zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w roku 2015 r. (PDF)
- Ocena stosowana przez Generali PTE SA zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w 2016r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE SA zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w 2017r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE SA zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w 2018r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE SA zasad ładu korporacyjnego instytucji nadzorowanych w 2019 r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE SA zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w 2020 r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE S.A zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w 2021 r. (PDF)
- Polityka rozpatrywania skarg i reklamacji stosowana w Generali PTE (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE SA zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w 2022 r. (PDF)
- Ocena stosowania przez Generali PTE S.A. zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych 2023 r. (PDF)
Informacje dla akcjonariuszy
Dane spółki
Firma, siedziba i adres:
Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18, 00-082 Warszawa
Oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer pod którym spółka jest wpisana do rejestru:
Spółka zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000025952
Numer identyfikacji podatkowej (NIP):
521-28-87-341
Wysokość kapitału zakładowego, w tym kapitału wpłaconego:
Kapitał zakładowy: 63.500.000 zł
Kapitał wpłacony: 63.500.000 zł
Rejestr akcjonariuszy
Pierwsze wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Życie T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Drugie wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Życie T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Trzecie wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Życie T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Czwarte wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Życie T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Piąte wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Życie T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Informacja o nabyciu portfela ubezpieczeń
Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. informuje, że w dniu 27.11.2020 r. w dzienniku Rzeczpospolita ukazało się ogłoszenie o następującej treści:
"Generali Życie" Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Senatorskiej 18, 00-082 Warszawa ("Spółka"), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000025952, ogłasza, że w dniu 31.10.2020 r. nastąpiło przejęcie portfela ubezpieczeń na życie od spółki Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited z siedzibą na Gibraltarze pod adresem Level 3, Ocean Village Business Centre, 23 Ocean Village, Gibraltar, nr rejestru 101001.
Spółka niniejszym informuje ubezpieczających o możliwości wypowiedzenia przez nich umowy ubezpieczenia w terminie 3 miesięcy od dnia publikacji niniejszego ogłoszenia.
Dane spółki
Firma, siedziba i adres:
Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18, 00-082 Warszawa
Oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer pod którym spółka jest wpisana do rejestru:
Spółka zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000010623
Numer identyfikacji podatkowej (NIP):
526-23-49-108
Wysokość kapitału zakładowego, w tym kapitału wpłaconego:
Kapitał zakładowy: 236 509 000, 00 zł
Kapitał wpłacony: 236 509 000, 00 zł
Rejestr akcjonariuszy
Pierwsze wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Drugie wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Trzecie wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Czwarte wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Piąte wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali T.U. S.A. do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Pierwsze zawiadomienie akcjonariusza Generali Towarzystwa Ubezpieczeń S.A. o zamiarze połączenia się z inną spółką oraz Drugie zawiadomienie akcjonariusza Generali Towarzystwa Ubezpieczeń S.A. o zamiarze połączenia się z inną spółką.
Dane spółki
Firma, siedziba i adres:
Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18, 00-082 Warszawa
Oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer pod którym spółka jest wpisana do rejestru:
Spółka zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000008579
Numer identyfikacji podatkowej (NIP):
521-29-71-343
Wysokość kapitału zakładowego, w tym kapitału wpłaconego:
Kapitał zakładowy: 78.000.000 zł
Kapitał wpłacony: 78.000.000 zł
Rejestr akcjonariuszy
Pierwsze wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Drugie wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Trzecie wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Czwarte wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.
Piąte wezwanie do złożenia dokumentów akcji
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798; dalej jako „Ustawa”), Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (dalej jako: Spółka), informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego obowiązkowej dematerializacji akcji, która oznacza zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez podmiot, o którym mowa w art. 17 Ustawy.
W świetle nowych przepisów, moc obowiązujących dokumentów akcji wydanych przez Spółkę wygasa z mocy prawa z dniem 1 marca 2021 r.
Po tym dniu akcje nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, lecz wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 stycznia 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy.
W związku z powyższymi zmianami na podstawie art. 16 Ustawy, Zarząd Spółki wzywa wszystkich akcjonariuszy Generali Powszechne Towarzystwo Emerytalne Spółka Akcyjna do złożenia dokumentów akcji (odcinków zbiorowych akcji) najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. w kancelarii w siedzibie Spółki pod adresem ul. Postępu 15b, tak by mogły być przekształcone w formę zapisu elektronicznego. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbywa się za pisemnym potwierdzeniem wydanym akcjonariuszowi.